-18 grader


- fina Tjavs ♥ , älskar denna bild jag fick på honom ♥
Hejsan! Imorse när jag gick upp var det -17 grader och påväg till stallet vart det även -18 grader . Riktigt kallt och över -18 så ställs ridningen in pågrund av hälsoskäl för både hästarna och vi ryttare .

Men vi fick rida halvtid av lektionen , det var riktigt kallt men ändå kul att få rida en stund . Började göra iordning ''Tjavs''(Tachino) när jag kom till stallet och det vart också han jag fick rida :) Vi värmde upp i skritt direkt när vi kom in i ridhuset genom att vi fick röra på oss också utan att sitta upp i sadeln sen satt vi upp och red en stund , så gjorde vi även efteråt .

Vi red på mitt-volten i skritt , trav och galopp . Rätt mycket galopp och jag fick in ett bra lugnt tempo till slut eftersom han var lite pigg i början pågrund av kylan . Vi hann ju inte direkt börja jobba så mycket men hoppas jag får chansen att rida honom igen :)


Kommentarer
Postat av: Jorunn

vilken jättesöt liten häst! (:

2012-02-20 @ 16:35:27
URL: http://milkyshine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback